Tatra 815 4×4 (Dakar)

Autíčko v M 1:100 nakreslil Milan Weiner a vydalo abc. Jde o jeden z prvních (jestli ne úplně první) miniboxů s modelovým podvozkem. Slepil jsem si ho coby vstupenku na litoměřický Papírový kalich 2008. Stavba byla rychlá a bezproblémová - co jiného taky od miniboxů čekat :-).

Strop, boky a zadní čelo korby doporučuji po sestavení podlepit čtvrtkou - zadek proti borcení při nalepování rezerv, zbytek proti borcení všeobecně. A podlahu korby a kabiny pořádnou vlnitou lepenkou (pryč s chlopněmi, jenom překážejí).

Okna kabiny jsou zasklená fólií, interiér je komplet vyčerněný, ošizený vodorovnou přepážkou těsně pod úrovní spodní hrany okýnek (ale to je vidět jenom hodně zblízka). Ochranný rám je ze dvou vrstev silnějšího bílého papíru, tvar jsem odpíchal z rozložené kabiny pomocí špendlíku.

Původní odpružené poloosy jsem nahradil neodpruženými, ale realističtějšími a s otočnými koly. Podélná roura je kulaté párátko olepené šedým papírem. Nápravy jsou skoro totéž, ale osy kol do nich nejsou zalepené (bylo docela pracné takové trubičky umotat, ale šlo to). Diferenciály jsou jenom další natočené proužky papíru. Kola jsou slepena obvyklou metodou smotaného proužku po obvodu.

Rezervy vzadu na korbě mají plasticky provedené ráfky. Celkem nic obtížného, jenom pozor na stínování toho křížovitého závěsu (uprostřed černočerných stínů mi zbylo pár bílých škvírek).

Výfuk je stočený z jedné vrstvy šedého papíru a slepený natupo. Zevnitř je dodatečně (až po slepení) načerněný pomocí špendlíku namočeného v tuši. Vzpěry jsou hodně úzké proužky ze dvou vrstev šedého papíru.

Na zadním nárazníku jsem nejdřív odstranil "vzduch" mezi světýlky a SPZkami, ale pak jsem musel zevnitř nalepit improvizované blatníky, aby nad zástěrkami nezůstaly díry, takže teď úprava nárazníku skoro není vidět :-).

Tuningu zdar!

Zpět

Reklamy: