Tatra 815 VD 13350 6x6.1 (Dakar 1988)

nejvypiplanější část - zadní nárazník a to za ním Až po přilepení zadních blatníků jsem se dozvěděl, že zástěrky měly být přehozené přes nárazník. Ale co... takhle se mi to líbí, vypadá to tak nějak uhlazeněji. A stejně by se ta levá nevešla do škvírky pod SPZ. Kabina se sice dá odklopit, ale na motor stejně moc vidět není. efektně prosvítající příhradovina pod nástavbou Že takhle vypadá skoro jako při jízdě Saharou? nejméně fotogenická část modelu - krabicovitý podvozek
Autor: Spíďa
Provedení: kvalitní papír tl. cca 0,2 mm, který je sice na takovéhle měřítko trochu tlustý, ale při tvarování se nerozpadá na vrstvy. Tisk výborný. Prakticky bez chlopní (dodělej si sám).
Návod: pouze návodná kresba (nepokrývá úplně všechno).

Fotky z průběhu stavby:
Ty nádrže jsou nějaké malé. Že by chybička? :-) Běhouny jsou slepeny natupo, takže pak na pneumatikách nezůstal schod. vytuněné nárazníky Na ty příhradové nosníky jsem hrdý ;-). vytuněný komínek (šedý papír) Tatra po kolizi s velmbloudem :-D

Modýlek je poměrně jednoduchý, ale pozor na dvě záludnosti:
  1. Díl číslo 27 (podlouhlý šedý obdélníček), který v návodné kresbě není vůbec zakreslen, se má stočit dokolečka a nalepit okolo ventilátoru vepředu na motoru (viz první foto).
  2. Díly 9 a 10 (dva malé černé obdélníčky) jsou šablony, podle kterých se mají ze špejle uříznout příslušné válečky, které se pak nalepí na podvozek. Ne abyste se je taky pokoušeli stočit do ruličky, jako se to povedlo mně (viz druhé foto)!
Dále doporučuji zrušit to bílé dno motoru a místo něj udělat po obvodu chlopně. To samé i nahoře - bílé plochy pryč. Motor musí vyjít stejně vysoký jako ty dva příhradové nosníky vzadu, protože na tom všem bude sedět dno korby. Bílé plochy by motor o trochu zvýšily a navíc by zabránily jakýmkoli pokusům o jeho dodatečné splácnutí.
Dno korby se vyplatí podlepit něčím tlustým (použil jsem vlnitou lepenku), aby se během přilepování k podvozku nebortilo. A když už jsme u dna, tak pozor na to, že k bokům 5 a zadnímu čelu nástavby se nelepí přesně na hranu, ale o kousek výš. Vyzkoušejte si to nejdřív důkladně nasucho podle čel, možná se i vyplatí udělat si na bocích rysky.
Pozor na polohu kabiny. K nárazníku i k podvozku ji přilepujte až poté, co nainstalujete přední nápravu. Jinak by se mohlo stát, že třeba kola budou drhnout o nárazník nebo že budou mimo středy blatníků (což se mi stejně nakonec stalo, a tak jsem musel blatníky rozšířit o 1 mm směrem dozadu).
Chlopně na předních blatnících 18 je lepší ustřihnout a boky 19 k nim přilepit natupo, protože chlopeň by se časem mohla začít v místě ohybu narovnávat a blatník by se tím zkřivil. K podvozku je lepte až potom, co přilepíte kabinu, protože slouží k jejímu přesnému ustavení do vodorovna.

Zbytek je naprosto v pohodě. Vystřihovánka je přesná a všechny díly krásně sedí. A výborně se retušuje fixami - stačí černá, šedá a červená ;-).

Zpět

Reklamy:
Získejte registraci domén s tld .online, .space, .store, .tech zdarma!
Stačí si k jedné z těchto domén vybrat hosting Plus nebo Mega a registraci domény od nás dostanete za 0 Kč!
Objednat